Opret reklamationssag

1 sag pr. vare

OBS! Du kan kun oprette en reklamationssag hvis du er kunde og har købt varen hos Plento ApS. Ellers skal du kontakte din forhandler af varen. Ved oprettelse af sagen accepterer du Plentos reklamationsbetingelser, som findes længere nede på siden.

Udfyld formularen, og du vil modtage en email med et RMA-sagsnummer der skal påføres varen.

Reklamationsbetingelser

Reklamation og mangler:
“udsnit af Salgs- og leveringsbetingelser for erhverv”
Kunden skal straks efter modtagelsen (senest 5 dage efter) foretage en vurdering af produkterne, og ved påberåb af fejl eller mangler straks give Plento besked herom. Fejl der bør være opdaget ved modtagelsen, er ikke gældende som reklamation på et senere tidspunkt. Kunden kan i 12 måneder efter købstidspunktet reklamere over andre fejl og mangler der formodes at have været til stede på købstidspunktet. Efter 12 måneder kan kunden ikke længere reklamere. 

Kunden er forpligtet til, før reklamationsagen oprettes, at forsøge at afhjælpe fejlen ved hjælp af instruktioner, FAQ, manualer eller teknisk support.
Før indlevering skal reklamationen oprettes elektronisk på Plento’s hjemmeside (ovenfor), hvorefter et RMA-nummer der modtages på mail, tydeligt skal påføres varen, og  indleveres til Plento. I nogen tilfælde forsøges telefonisk support med Plentos eller leverandørens/producentens supporterer.

RMA Flow:
1) RMA-sag oprettes
2) Afvent mail med RMA-nummer
3) RMA-nummer påføres varen og indleveres til Plento
Kunden har 30 dage til at indlevere sagen hvorefter den afsluttes.

Efter modtagelse af reklamationen, forsøges fejlen udbedret af enten Plento eller Plentos leverandør. Plento beslutter om varen skal repareres, ombyttes eller krediteres.
Plento hæfter ikke for defekter og fejl der måtte opstå af almindeligt slid/brug og er ikke ansvarlig for fejl eller mangler der skyldes fejlagtig opbevaring, installation eller behandling. Modificering af produktet fratager Plento for enhver ansvar og forpligtelse.

Afslutning af RMA-sag.
Hvis varen kan repareres som reklamation, udleveres/sendes varen til kunden ved sagens afslutning, uanset om kunden har modtaget en forhåndserstatning. 
Kan fejlen ikke konstateres, eller er den ikke dækket af reklamationsretten, debiteres 1 tekniker time samt evt. yderligere omkostninger i forbindelse med fejlsøgningen. 
Hvis der ikke er tale om en godkendt reklamation eller der ikke der kan konstateres fejl på den indleverede vare, har Plento ret til at fakturere kunden et test-gebyr på 480,- ekskl. moms. Ønskes varen alligevel repareret, faktureres 480,-/time samt for reservedele (kun efter aftale). 

Forhåndserstatning:
Kunden kan anmode om udlevering af en forhåndserstatning til at erstatte den defekte vare imens reklamationen håndteres. En forhåndserstatning faktureres som et nyt køb som skal betales efter almindelige betalingsbetingelser.
Hvis reklamationen godkendes, og varen ikke kan repareres, vil kunden ved sagens afslutning modtage en kreditnota for forhåndserstatningen og modtage pengene retur. Hvis varen derimod kan repareres eller reklamationen afvises, vil forhåndserstatningen ikke blive krediteret. Plento kan afvise forhåndserstatninger, fx ved udgåede varer, bestillingsvarer mm.

Med mindre at andet er aftalt ydes der af Plento ingen garanti på købte varer og ydelser.
Intratone garanti: Originale Intratone produkter (spørg ved tvivl) har 3 års fabriksgaranti udstedt af producenten.
Openers & Closers garanti: Originale Openers & Closers produkter (spørg ved tvivl) har 2 års fabriksgaranti udstedt af producenten.

Scroll to Top