Opret Zafe reklamation

Vælg den type af fejl der kommer nærmest 

Autobip

Låsen "taster" og dermed "taler" af sig selv, hvilket kan dræne batteriet, igangsætte fejlalarm.

Lavt batteriniveau kort efter batteriskift

Låsen taber hurtigt strøm efter batteriskift og viser aldrig 100% niveau.

Håndtaget er løst / faldet af

Grebet er blevet løst eller er faldet af.

Andre fejl

Oplever du andre typer af fejl

FEJL: Autobip T-Lock

Oplever du at låsen “taster” af sig selv, hvilket kan få den til at “tale” og gå i alarmfunktion, samt dræne batteriet for hurtigt?

Forklaring: Denne fejl skyldes at touch tastaturet er en smule for følsomt fra fabrikken. Sensorerne bagved glasset skal “føle efter fingeren” i en meget præcis afstand for at virke. For lidt sensitiv; svært at trykke. For sensitiv; kan risikere at taste af sig selv.

Løsning: En firmware opdatering kan løse problemet i de fleste tilfælde

1. Opdatér firmware i låsen 
2. Test om fejlen er forsvundet

Hvis det ikke har virket, kan du oprette en reklamationssag

FEJL: Lavt batteriniveau kort efter batteriskift

Oplever du at T-Lock’en ikke viser korrekt batteristand, kort efter batteriskift? Eller at den direkte melder “lavt batteriniveau”i app’en og højtaleren?

Forklaring: Denne fejl kan skyldes en kondensator (capacitor) inde i låsen der har til formål at måle batteristanden.
Hvis den måler forkert, giver den en falsk indikation så det føles som om at batterierne hurtigt aflades

Løsning: En kalibrering af kondensatoren kan ofte løse problemet, så den lærer batteriets reelle kapacitet.

  1. Reset lås
  2. Indsæt nye batterier i lås (vigtigt)
  3. Tast følgende kode på låsens tastatur * 59 # 123456 # 1 #
  4. Batterierne tages ud af låsen og indsættes igen efter 15 sekunder
  5. Nu skal låsen vise 100% i TTLock app’en

Hvis det ikke har virket, kan du oprette en reklamationssag

FEJL: Håndtaget er løst eller faldet af T-Locken

Oplever du at grebet er blevet løst med tiden eller er faldet helt af?

Forklaring: Dette er kan skyldes flere ting, og er sjældent en reklamation.
1)  Grebs-skruen er ikke spændt hårdt nok ved installation af låsen, så den har løsnet sig med tiden. Det er vigtigt at skruen ALTID spændes hårdt ved installationen.
2)  Der mangler Loctite gevindsikring på skruen. (vi anbefaler den stærke) Brug altid Loctite eller en ny skrue hvis du har haft skruen ude når du f.eks. vender håndtaget.
3)  Døren er højfrekvent (med mange åbninger) og skruen skal derfor sikres mere end normalt.

Løsning: Skru grebsskruen hårdt fast, i midten af grebshullet inde i T-Locken. Vi anbefaler at du tilfører nyt Loctite eller en ny skrue. 
OBS! Det er vigtigt at du bruger den korrekte skruetrækker/bit der passer til skruen.

Hvis hele “klumpen” har løsnet sig inde i låsen, skal bagbeklædningen skrues af T-Locken og “klumpen” sættes korrekt i spænd med fjederen igen. (kontakt os hvis du er i tvivl)

FEJL: Andre typer fejl

Oplever du andre typer fejl med produktet vil vi anbefale at kontakte os inden du opretter en reklamationssag.
Vi kan hjælpe med at fejlsøge, og kan måske løse problemet uden behov for at sende produktet ind.

Hvis det ikke har virket, kan du oprette en reklamationssag

Scroll to Top