Opret reklamation

Herfra kan du oprette en ny reklamation til et eksisterende køb hos Plento.

Betingelser for reklamation


"Udsnit fra Salgs- og leveringsbetingelser"

REKLAMATION OG MANGLER:
Kunden skal straks efter modtagelsen (senest 5 dage efter) foretage en vurdering af produkterne, og ved påberåb af fejl eller mangler straks give Plento besked herom. Fejl der bør være opdaget ved modtagelsen, er ikke gældende som reklamation på et senere tidspunkt.

Kunden kan i 12 måneder efter købstidspunktet reklamere over andre fejl og mangler der formodes at have været til stede på købstidspunktet. Efter 12 måneder kan kunden ikke længere reklamere. Reklamationer skal i alle tilfælde oprettes som en RMA-sag i denne formular før indsendelse af produktet.

Det er kundens ansvar at fejlen er forsøgt afhjulpet inden produktet indsendes som reklamation.

Reklamationen sendes til Plentos lager:

Plento ApS
CO/ Mimus ApS
Fabriksparken 16B, -1,
DK - 2600 Glostrup

Efter modtagelse af reklamationen, forsøges fejlen udbedret af enten Plento eller af Plentos leverandør. Plento vurderer om varen skal repareres, ombyttes eller krediteres.

Kan fejlen ikke konstateres, eller er den ikke dækket af reklamationsretten, debiteres 1 tekniker time samt evt. yderligere omkostninger i forbindelse med fejlsøgningen.
Plento hæfter ikke for defekter og fejl der måtte opstå af almindeligt slid/brug og er ikke ansvarlig for fejl eller mangler der skyldes fejlagtig opbevaring, installation eller behandling. Modificering af produktet fratager Plento for enhver ansvar og forpligtelse.

Med mindre at andet er aftalt ydes der af Plento ingen garanti på købte varer og ydelser.

Intratone garanti: Originale Intratone produkter (spørg ved tvivl) har 3 års fabriksgaranti udstedt af producenten.

Openers & Closers garanti: Originale Openers & Closers produkter (spørg ved tvivl) har 2 års fabriksgaranti udstedt af producenten.

Erstatningsvare under RMA-forløb.
Ønskes en erstatningsvare før RMA-sagen er afklaret, faktureres og betales denne særskilt som et nyt køb.
- Såfremt RMA-sagen er berretiget og varen ikke kan repareres, krediteres og tilbagebetales beløbet for erstatningsvaren. Bemærk at forsendelsesomkostninger ikke krediteres.
- Såfremt RMA-sagen IKKE er berretiget, fejlen ikke kan konstateres, hvis varen kan repareres af vores teknikere eller hvis vi ikke modtager den defekte vare indenfor 14 dage, krediteres erstatningsvaren IKKE og varen kan ikke returneres.

Afslutning af RMA-sag.
Hvis varen kan repareres som reklamation, udleveres/sendes varen til kunden ved sagens afslutning, uanset om kunden har modtaget en erstatningsvare. Hvis der ikke er tale om en reklamation eller der ikke der kan konstateres fejl på den indleverede vare, pålægges et test-gebyr på 480,- ekskl. moms samt evt. en yderligere tekniker-timepris på 480,-/time hvis varen ønskes repareret (kun efter aftale).

Find alle Salgs- og leveringsbetingelser på plento.dk - Der tages forbehold for trykfejl.
**Bemærk, du vil blive faktureret varens beløb når du ønsker en ny vare udleveret før reklamationen indsendes. Fakturaen vil blive krediteret igen når sagen afsluttes, med mindre at fejlen ikke er dækket af reklamationsretten, eller hvis varen kan repareres. I dette tilfælde er fakturaen bindende som et almindeligt køb.
Scroll to Top